Charrans Blogg

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Charlotte - 20 april 2009 16:09

Hejsan!


Nu är jag lite arg, inte på min blogg eller så utan på min skola. Vi slutar tre nästan varje dag och det här är vad som hände:


Vi skulle spela upp vårann version av romeo och julia (som jag tror att jag har berättat om förut) och så är det en tjej och en killes mamma i vår skola som jobbar på riksteatern som fixade så att två grupper fick åka och spela upp där. Jättekul tyckte iallafall jag. I grupperna så var det 3-4 smågrupper, och varje liten grupp hade gjort en teater. Först så fick fyra grupper uppträda med sina teatrar, de fyra grupperna som var med i en stor grupp. Såklart inte den som jag var med i. Så vi behövde sitta och titta på dem, trååkigt med tanke på att man inte hörde vad typ hälften av dem sade. Sedan när klockan var typ halv tre så säger dem att vi inte hinner. Så fick vi åka hem och tanken var att vi skulle vara tillbaka vid skolan vid tre, men klockan var typ 25 minuter över.


Vi fick alltså inte uppträda med vårann teater och jag är såå arg! Släpa inte dit oss för tusan om vi inte ens ska uppträda! Vi har ju inget att göra med den andra gruppen! Du kanske tänker, jamen vad kunde de göra åt det? De visste väl inte att det skulle hända? Men då säger jag: Jo, men de kunde väl ha frågat hur långa teatrarna var, och planerat lite bättre. Jag vet inte hur de hade tänkt eftersom att vi var typ 6 grupper som skulle uppträda, och varje teater kanske tog 20-25 minuter, plus att vi skulle ge och få feedback emellan teatrarna! Cirka en halvtimme per teater alltså, eftersom att vi även skulle plocka ihop allt och så. Totalt hade vi en och en halv timme att göra allt på. Du får göra matten, men för mig låter det helt knäppt.


Aprropå matte så hade jag det idag. Matteprov faktiskt. Kunde de inte ha planerat såå dåligt så att vi inte han göra det istället? Det tycker iallafall jag.


Dålig planering av dem, tycker jag, nej det var inte så himla bra!

     Toodles.

Presentation

Omröstning

Tycker du om min blogg? :)
 JA! it pwns ;)
 jaa den e väl bra..
 nja fast du bloggar lite förlite
 nja du borde ha fler bilder
 nää de du skriver e inte intressant
 lär dig stava ffs!
 den suger!
 ingen åsikt ^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok :)


Skapa flashcards