Charrans Blogg

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Movie nights

Av Charlotte - 14 juni 2009 22:33

Hallå!


Jag råka missa att  blogga igår :P :/. Hoppas att det gick bra ändå.


Igår gick jag och min mamma och hyrde film. Mamma hyrde två och jag hyrde också två. Jag hyrde Wild child och I taket lyser stjärnorna. Jag kan recensera Wild child, men eftersom att jag redan recenserade I taket lyser stjärnorna typ när jag hade sett den med H så tänker jag inte göra det nu :p.


Wild child handlade om en rik tjej som var ganska bortskämd som blev skickad till internatskola av sin pappa när hon "gått över gränsen". Hon är väldigt rude (kom inte på svenska översättningen) och försöker göra allt för att komma därifrån genom att bli religerad, men när hon väl är på väg så ändrar hon sig. Hon vill stanna kvar.


Filmen var bra tyckte jag, och jag skulle nog kunna tänka mig att se den igen. Den fick 4 av 5 Cn.


Sen idag gick vi och hyrde nya filmer, samtidigt som vi lämnade tillbaka dom gamla. Fast den här gången så var det jag och min pappa. Jag hyrde fyra filmer: Girls just wanna rock, Legally blonde 3, My best friends girl och The house bunny.


Den förstnämda filmen har jag inte sett än.


Legally blonde 3 handlade om två tjejer (blonda tvillingar) som började i en skola där dom blev populära och så var det en tjej som ville förstöra för dom eller nått, jag spelade data under tiden vi såg den så jag vet inte precis typ. Den var typ väldigt lik filmen igår (Wild child) tyckte jag, men den var sämre, tyvärr. Den får bara 2,5 av 5 Cn.


MBFG var inte heller så bra, tyckte jag, för det var nog mer en vuxen film. Även under den spelade jag data hehe ;). Men den handla typ om en kille som "stal" sin kompis tjej. Den var väldigt... ...a ja vet inte :P. Den får bara 2 av 5 Cn.


The bunny house handlade om en tjej som bodde på playboy mansion men så skrev en annan avundsjuk tjej ett brev som gjorde att hon trodde att hon behövde flytta därifrån. Då sökte hon efter nånstans att bo och hamna tillochmed i fängelse på kuppen. Tillslut hittade hon ett studentboende och ville bli deras husmor. det var ett inte så populärt ställe och deras hus skulle bli borttaget om dom inte lyckades få in 30 studenter innan typ den 15 oktober. Den var ganska så bra och rolig så även den får 4 av 5 Cn.


Film recensioner idag, kan va bra att ha!

     Toodles.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 9 oktober 2009 18:52

Heej bloggisar och icke bloggisar XD   Jag har varit sjuk nu ett tag, fast nu är jag nästan helt frisk :D YeY!   På tisdag ska vi lämna in ett typ projekt som jag och tre andra har jobbat med ett tag. Vi skulle skriva om, och jämföra dom 5 vä...

:S

Av Charlotte - 5 oktober 2009 20:18

Tjaa.. Jag har blivit sjuk, oh nooez :S. Lr jag var lite sjuk igår och så, men  idag blev det värre och jag var hemma från skolan.. Jag har nämligen pi**ont i halsen! :(. Så jag har alltså inte gjort så mkt idag, förutom dator typ XD. Så dr...

Av Charlotte - 4 oktober 2009 01:31

Hihi, ojdå.. Det var visst ett tag sen jag bloggade nu, men min blogg har ändå fått typ ganska många besökare (för att vara min blogg XD). Det är ganska coolt ;).   Jag har varit lite här och där, gjort lite si och så. Ingen specifik anledning ti...

09!

Av Charlotte - 9 september 2009 21:09

090909 21:09 :D

Av Charlotte - 24 augusti 2009 10:24

Hej! Oj nu har jag inte bloggat på ett tag.. Igen. Men det har liksom inte känts meningsfullt.. Fast ni, mina lärare känns såklart meningsfulla, men jag har inte haft nått meningsfullt att skriva om känns det som. Iallafall inte nått som jag kan...

Presentation

Omröstning

Tycker du om min blogg? :)
 JA! it pwns ;)
 jaa den e väl bra..
 nja fast du bloggar lite förlite
 nja du borde ha fler bilder
 nää de du skriver e inte intressant
 lär dig stava ffs!
 den suger!
 ingen åsikt ^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok :)


Skapa flashcards